Õuesõpe
Maikuu soojade
ilmadega õppisid 1.–3. klasside õpilased eesti keelt õues. Lapsed jagunesid väikestesse
gruppidesse ja iga grupp tegeles korraga ühe ülesandega. Vilet kuuldes liikusid
grupid järgmise mängu juurde. Õues õppimisse olid kaasatud õpilaste erinevad
meeleorganid.
Ühes mängus tuli
lastel kompides otsustada, mis asi on kotis, kui kotti vaadata ei tohi, ja öelda
seda eesti keeles. Sõber kontrollis nimekirjast abil, kas sõna arvati ära, ja ütles
ka asja eestikeelse nimetuse, kui seda enne ei teadnud.
Teises mängus tuli
raputada pudeleid ja leida sarnase häälega pudelite paarid. Pärast sai võtta
peeglid, panna seljad vastakuti ja sammuda sõbrast eemale. Peeglisse vaadates tuli
sõber jälle üles leida ja seljad taas kokku panna.
Kolmandas mängus tuli
lugeda kirjatähtedega eestikeelset nimekirja ja panna mänguasi õige numbriga auku
munakarbis.
Neljandas mängus tuli
haarata linalt mänguasi, mida valvas sõber, ja öelda eesti keeles, mis kätte
saadi. Kui sõber jõudis haaraja kätt puudutada, tuli asi tagasi panna.
Õuesõppele on
iseloomulik:
- koht, mis aitab õppida
- õppimine erinevate meelte kaudu
- tegu ehk vahetu osalemine protsessis, samuti tegevuse käigus millegi valmistamine
- uute teadmiste sidumine olemasolevate teadmistega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar